Průvodcovská a předčitatelská služba

Nevidomý a těžce slabozraký člověk bývá díky svému handicapu často vyřazen z běžného života společnosti. Obtížněji se vyrovnává s nutností dělat řadu věcí zcela jiným způsobem, než většina ostatních lidí. Cítí omezení v možnostech vzdělávání, pracovního i společenského uplatnění. Soustavné neuspokojování cílů, přání a tužeb, i uvnitř primárních skupin, vede k postupnému snižování sebevědomí, aktivity a často k omezování kontaktů s okolím a postupné izolaci. Příprava nevidomého pro život vyžaduje, aby byl co nejméně závislý na ostatních, tj. vystupuje do popředí dovednost orientace v prostoru a samostatný pohyb, manuální a intelektuální dovednosti, tělesná zdatnost, odvaha, vitalita, zdravé sebevědomí, kladný postoj k tvůrčí práci člověka, poměr k hodnotám aj.


Dotazník spokojenosti uživatele sociálních služeb TyfloCentra Praha

Vážená paní/pane,

dovolujeme si Vás oslovit s žádostí o vyplnění následujícího dotazníku.

Rádi bychom naše služby zkvalitnili, a s tím nám můžete pomoci i Vy. Vaše postřehy a připomínky jsou pro nás cennou informací.

Dotazník je zcela anonymní, a k vyplněným informacím má přístup pouze pověřená sociální pracovnice, která následně dotazníky vyhodnotí a zapracuje do jednotlivých pravidel služby.

Děkujeme, že věnujete několik minut svého času k odpovědi na následující otázky.

TyfloCentrum Praha, o.p.s.

Dotazník je přístupný zde: http://www.survio.com/survey/d/G7U8V2E6B8A6E9H4A



POSLÁNÍ A CÍLE PRŮVODCOVSKÉ A PŘEDČITATELSKÉ SLUŽBY

Posláním průvodcovské a předčitatelské služby (dále jen PPS) je umožnit lidem se zrakovým handicapem vést samostatný a nezávislý život. Podporujeme uživatele služby ve společenském, pracovním a kulturním uplatnění.

Průvodcovské služby- Poskytujeme pomoc při:

-        doprovodu uživatele ze zvoleného místa do místa jiného a zpět, popřípadě do dalšího dojednaného místa,

-        pomoc při orientaci v terénu, budově či místnosti,

-        podávání informací, které uživatel služby nemůže získat z důvodu zrakového handicapu,

-        pomoc s tříděním osobních věcí v domácnosti včetně pomoci při popisování věcí (např. třídění prádla podle barev, popisování CD, aj.)

-        pomoc s nákupem (kombinace doprovodu a předčitatelské služby), případně pomoc s roztříděním nákupu v domácnosti.

Předčitatelská služba - Poskytujeme pomoc při:

-        předčítání tiskovin a pomoc s korespondencí,

-        pomoc s výběrem potravin či jiného zboží v obchodě,

-        seznámení se s příbalovými letáky či návody na použití, aj.

Služby, které neposkytujeme

-        asistenční služby ve smyslu zákona č.108/2006 Sb.,

-        pečovatelské služby ve smyslu zákona č. 108/2006 Sb.

KDE, JAK A KDY SLUŽBY POSKYTUJEME

-        na území hl.m. Prahy

-        na území středočeského kraje - po předchozí domluvě s ohledem na aktuální kapacitu průvodců

Uživatelé mohou službu využít jednorázově, nebo opakovaně.

CÍLOVÁ SKUPINA

-        muži i ženy ze zemí EU, přednostně s českým občanstvím a trvalým bydlištěm v Praze nebo středních Čechách,

-        muži i ženy starší 15 let, v souladu se zákony v péči o nezletilé,

-        muži i ženy plně způsobilé k právním úkonům (v případě omezení právní způsobilosti je nezbytné mít souhlas opatrovníka),

-        muži a ženy se zrakovým postižením, nebo kombinovaným postižením přičemž jedno z nich musí být zrakové.

Zájemci o sociální službu musí dále splňovat tyto podmínky k přijetí:

-        mají platný doklad totožnosti,

-        mají pravidelný příjem - jsou schopni si služby plně hradit,

-        mají o službu zájem,

-        zájemce musí být schopen dle svých možností spolupracovat a komunikovat s pracovníky TCP, a porozumět pokynům pracovníků TCP.

Sociální služby neposkytujeme následujícím osobám:

-        osobám závislým na omamných, psychotropních a návykových látkách,

-        osobám, jejichž zdravotní stav vyžaduje zvýšený dohled nebo péči, která spadá do činnosti vykonávané v rámci služeb osobní asistence či pečovatelské služby dle vyhlášky č. 505/2006 Sb.,

-        osobám, které vyžadují specifický způsob komunikace, např. hluchoslepí nebo osoby, které mají kromě zrakového postižení i jiný druh postižení, znemožňující běžnou komunikaci,

-        osobám se závažnou psychiatrickou diagnózou,

-        osobám bez prokazatelných příjmů,

-        osobám, které kromě těžké zrakové vady používají k pohybu invalidní vozík,

-        osoby, které jsou příslušníky jiného národa nebo etnické menšiny, pokud neovládají český jazyk nebo si nezajistí tlumočníka.

VÝŠE ÚHRADY

Výše úhradyse řídí podle skutečně spotřebovaného času nutného k realizaci úkonů služby.

1) Standardní tarif - 96Kč / hodinu - Platí pro pracovní den 8:00-18:00.

2) Zvýšený tarif - 120Kč/ hodinu - Platí mimo výše uvedenou dobu v pracovní dny, o víkendech a svátcích.

Tato doba se poměrně krátí podle skutečně spotřebovaného času na minuty přesně.

Úhrada služby

1) Hotovostní platba - proběhne ihned po skončení služby. Průvodce spočítá reálnou dobu doprovodu a vydá mu pokladní doklad na příslušnou částku.

2) Bezhotovostní platba - pravidelné a předvídatelné doprovody, předem ujednáno ve Smlouvě o PPS.

Pokud uživatel služby není schopen uhradit poplatek za poskytnutou službu ihned po ukončení služby v hotovosti, je povinen tuto úhradu provést do 5 pracovních dnů na pracovišti TCP, bankovním převodem či peněžní poukázkou.

JAK SLUŽBU OBJEDNAT

Uživatel služby může projevit svůj zájem o službu těmito způsoby:

-        telefonicky - 8:00-16:00, 2 pracovní dny před plánovaným doprovodem,

-        osobní návštěvou v TCP - 8:00-16:00, 2 pracovní dny před plánovaným doprovodem

-        písemně nebo elektronicky - 3 pracovní dny před plánovaným doprovodem.

Objednávka musí obsahovat:

1. jméno zájemce/uživatele

2. u zájemce, který nás kontaktuje poprvé

  • datum narození (pro ověření příslušnosti k cílové skupině),
  • druh a stupeň zrakového postižen,
  • další závažné sdělení (např. kombinované postižení),

3. telefonní spojení - bude mít uživatel u sebe (funkční, nabitý, umí ho používat),

4. den a časové údaje - kdy službu požaduje

5. při objednání doprovodu

  • odkud a kam je třeba ho doprovodit
  • zda je požadován i doprovod zpět
  • zda průvodce zajišťující doprovod bude čekat
  • zda bude vyžadována i jiná asistenční služba, např. předčitatelská

6. při objednání předčitatelské služby

  • kde se služba uskuteční (v TCP, u uživatele nebo jinde, např. na úřadě, ve škole, apod.)
  • co je předmětem požadované služby (např. pomoc s korespondencí, třídění věcí, pomoc s vyhledáváním informací, vyplnění formuláře, apod.)
  • zda bude potřebné se na danou službu připravit (např. vyzvednutí formuláře).

KONTAKTNÍ ÚDAJE

TyfloCentrum Praha, o. p. s.

Krakovská 21, 110 00 Praha 1

Vedoucí PPS - koordinace, poskytování informací, vyřizování plateb za služby, aj.

Mgr. Andrea Bartůňková

Tel.: 777 416 235, Email: bartunkova@tyflocentrum.cz

Dispečer TCP - přijímá POUZE objednávky doprovodů

Michal Maišl

Tel.: 777 416 262, 221 462 412, Email: maisl@tyflocentrum.cz




Dokumenty ke stažení:



Warning: filesize() [function.filesize]: stat failed for ../../doc/Ceník PPS od 1.9.2012.doc in /home/ftpusr/ftptyflo/praha.tyflocentrum.cz/adm/fce-public.php on line 53
ikona souboru Ceník PPS [jpg, 0 B]
ikona souboru Pravidla PPS [doc, 362.5 KB]

Naši činnost podporují:


© TyfloCentrum Praha, o.p.s., 2010